Underbara Bali

12 dagar går så himla fort! Ikväll åker jag tillbaka till Australien, Sydney för att mer eller mindre vända tillbaka norrut igen och hem till Sverige, hoppas alla flygningar ska gå bra.

För att nämna vår underbara tid här på bali så har vi bott i Kuta på Ayu beach inn (samma som förra året), solat, festat och ätit väldigt mycket goda nudlar! Jag vet inte riktigt hur jag ska få ord på hur bra vi haft det, men ni kanske kan tänka er ;)

Mer road trip

Vi kom på den roliga idén att vi skulle åka till Bali sista veckorna innan jag och Fia åker hem till Sverige och Elvira till USA. Så ingen tvekan, vi tar tre dagar och kör drygt 300 mil ner till Adelaide, säljer Gunilla och har nu varsin biljett bokad till Bali på Söndag!

In Airlie Beach

Jag kände direkt att det här skulle bli min favoritplats på resan! Det fanns lixom allting man kan behöva för att må bra... kristallblått vatten, segelbåtar, en mysig stad, härlig stämning och bra väder!

Vi bokade en tredagarstur på en segelbåt i whitsundays med start den 29 mars på Elviras födelsedag! GRATTIS GRATTIS. Dag 1: Sol, bra vind = bra segling och stopp vid whitehaven beach. På eftermiddagen kom dock en regnskur, men som man säger, efter regn kommer sol. Så vi fick en jättefin solnedgång, god middag och kanske något glas för mycket goon. De två andra dagarna bjöd också på bra väder och riktigt nice snorkling/dyk.

Efter båtturen hade vi några dagars äventyr där vi kikade in ett vattenfall och fixade beachparty vid hydeway beach, strax utanför Airlie. Mycket skoj!

Mindre skoj var det hos mekanikern, som vår kära Gunilla hade en date med! (Inte för att det var några större problem med henne över huvetaget) så gav han oss en nota på "cirkusbeloppet" 2000 dollar... NJA, kände vi! Hans andra råd var att lämna queensland och sälja henne någon annanstans där det inte är lika höga krav. Jajemän taget, tänkte vi, mot Adelaide!

Mot Airlie Beach

I Bundaberg (som är känt för sin rom) stannade vi bara en natt. Dagen efter låg vi på stranden och tog en (jättelång) tripp till 1770 (vilket är en stad/by) som vi hört väldigt mycket gott om. Väl framme var vår enda fundering: vad är det som är speciellt och fantastiskt?? vi ägnade byn en dryg halvtimme och besökte deras turistinformation innan vi vände tillbaka igen och satte sikte på Airlie beach.

Det tog några dagar att köra upp, så vi körde mest, sov på rastplatser och stötte under vägen på vår första översvämning (vilket var en större pöl som Gunilla klarade galant).

Födelsedag!

Vera 21 år!

Tårta till frukost, mest värt! Efter sockerkicken satte vi kurs mot rainbowbeach där vi lämnade av Maria (en tjej som hängt på oss i bilen från byron bay). Väl framme vände vi (jag, Fia och Elvira) ganska snart och fortsatte mot Bundaberg istället, där vi lagade finmiddag och drack skumpa.