Living in Perth

Jag hade inte tänkt att starta en blogg, men här skriver jag nu! Det är på dagen idag tre veckor sen jag landade här i Australien, närmare bestämt i Perth. En väldigt fin och trevlig stad, med många som egenheter!

Den första tiden har gått så fort här nere, ändå har jag hunnit söka tusen jobb, flytta in i ett hus, bli anställd, fått en första lön, vart på IKEA (två gånger!), sätt delfiner, vart på cocktailparty, agerat stormhunter och umgåts massor med mina bästa sambosar Hanna och Edvin. Jag trivs som fisken i vattnet!

Just nu kan jag tituleras som första cafébiträde! Jag har nämligen fått jobb på ett mysigt hamncafé/kiosk där jag mest läser om dagarna eftersom säsongen fortfarande är rätt lugn, men i mellanåt blir det även till att göra kaffe och skopa glass. Där trivs jag, men hoppas på extrajobb som bartender på tillhörande bar/resturang som ligger alldeles intill. På mornarna kan man även se delfiner simma omkring precis utanför bryggan (10-15 m bort) det är riktigt mysigt.




Edvin och Hanna med kall glögg och lussebulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0